نحوه ی انتخاب رشته سراسری
نوشته شده توسط : نویسنده 1

شاید بتوان یکی از حساس ترین مراحل زندگی و تعیین کننده ی سرنوشت تحصیلی و شغلی را مرحله ی انتخاب رشته نامید. داوطلبان می بایست قبل از انتخاب رشته سراسری با اطلاعات و آگاهی کامل نسبت به رشته و دانشگاه ها انتخاب رشته ی خود را انجام دهند. در اواخر مردادماه داوطلبان طبق سال های گذشته در بازه زمانی یک هفته فرصت دارند تا تعداد 100 عدد کد رشته محل را به ترتیب اولویت در لیست انتخاب رشته ی خود وارد نمایند.

مرحله انتخاب رشته اینترنتی:

داوطلبان پس از ورود به سایت سازمان سنجش Sanjesh.org با کلیک بر روی لینک انتخاب رشته با وارد کردن نام کاربری، شماره پرونده، شماره شناسنامه می توانند وارد صفحه ی فرم انتخاب رشته ی سراسری شوند  انتخاب های 100 گانه خود را در دوره های مختلف روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها، مؤسسات غیر انتفاعی و دانشگاه های پیام نور انجام دهند. پس از تأیید کد رشته های انتخابی، شماره 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار داوطلبان گذاشته می شود.

توصیه می گردد داوطلبان از بخش مشاهده اطلاعات از فهرست کد رشته های انتخابی خود که در بالای آن کد 15 رقمی درج شده است یک پرینتر گرفته و آن را تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگه دارند.

اضافه می گردد داوطلبان انتخاب های 100 گانه ی خود را بر اساس اصل 3 گانه ی خوش بینانه، منطقی و بدبینانه انجام دهند تا بدین صورت شانس پذیرفته شدن خود را در دانشگاه بالا ببرند.

همچنین داوطلبانی که احتمال پذیرفته شدن در انتخاب رشته سراسری را پایین میدانند میتوانند اطلاعات کافی و کامل را از دانشگاه های بدون کنکور بدست آورند و در زمان های تعیین شده از سوی سازمان سنجش و سایت های دانشگاه سراسری در صورت داشتن شرایط ثبت نام خود را انجام دهند.

داوطلبان هم چنین می توانند با مشاوران کنکور مرکز تماس گرفته و از آن ها در ارتباط با انتخاب رشته ی خود و شرایط  و زمان پذیرش دانشگاه های بدون کنکور راهنمایی بگیرند.

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • نحوه ی انتخاب رشته سراسری، میانگین درصد دروس قبولی سراسری
  • لیست رشته های بدون کنکور سراسری، مشاوره ادامه تحصیل سراسری
  • شهریه دانشگاه های بدون کنکور سراسری، زمان تکمیل ظرفیت سراسری
  • سامانه مشاوره هوشمند تلفنی و پاسخگویی به تمامی سؤالات انتخاب رشته ی شما

 

 

داوطلبان کنکور سراسری جهت اشنایی با فنون انتخاب رشته در کانال خانه مشاوره به ادرس telmoshavere@ عضو شوند.




:: برچسب‌ها: نحوه ی انتخاب رشته سراسری, نحوه انتخاب رشته, انتخاب رشته, انتخاب رشته سراسری, رشته های دانشگاه سراسری ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: